Monday, November 29, 2010

weekend ;)

assalamualaikum :)
selamat sejahtera dan salam berbahgia.haha
*mood bengong sudah menjelma.
oright mari kita mulekan cerita kita pada hari ini.ewaah ayat tak bole bla.haha
apa yang korang buat weekend ?
tido sepanjang hari ?shopping ?watch movie ?
ouh tak kesah lar ape korang buat.
sekarang aq nak cerita ape aku buat weekend harituu.
hari sabtu kene tolong bapak aku berniaga kat pasar tani.
tapi aku kene jual surat khabar.
bapak aq bukan bisnes surat khabar tapi dia kene tolong jual surat khabar sebab dia biro kewangan fama.(penerangan yang jelas lagi nyata)haha
korang tau tak jual surat khabar nie macam mane.
haiyya macam goreng pisang panas.laju giler beb.
sampai mata aq pon kadang kadang jadi kelabu tengok duit.
penah sekali orang tuu beli surat khabar dia bagi rm5.
aku bole balekkan duit salah sebab terpandang duit tuu sepuluh ringgit.
giler betul lar.naseb orang tuu tegur aku.
tapi yang paling tak best pegi pasar tani nie,kene bangun pukul 5.30 pagi.
terpaksa lar aku korbankan waktu tidur aku.
aku sampai dah bole hafal harga surat khabar tau.
metro :rm1.50
berita harian :rm1.50
perdana:rm 1.50
kosmo :rm 1.00
NST :rm 1.20
*bukti aku jual surat khabar nie.hee
hee tengok makcik tuu tengah cari duit.haha alar makcik tak mahal pon lar surat khabar tuu.haha

orang sebelah aq nie jual kuih muih.
haisy pagi pagi buta dah rasa lapar sebab bau kuih kuih dia lar nie.haha
tapi takpe makcik punya kuih memang sedap :)

oright tutup story hari sabtu.
hari ahad pulakk.
pagi macam biasa lar kan membuta buang taik mata sampai tengah hari.
then petang tuu ade befday party adik kawan aku (wan).
tapi korang tau tak area rumah aku banjir petang tuu.
aku tak sedar pon tengok tengok depan rumah aku banyak jerkk kereta parking.
*rumah aku tak kene banjir sebab rumah aku sebelah atas.
kawan aku dah call nak pegi ke tak rumah wan nie.
haisy dah lar nak pegi rumah dia nie kene harungi banjir tuu.
berkira kira jugakk lar nak pergi rumah dia.
tapi at last pergi jugakk sebab nanty balik bole maen air.hoorey :)


tengok nie budak budak nie bole berenang lagi.
siap buat kuak lentang lagi tau.
*air longkang semua dah campur.wekk.

haa nie bestfren aku.
ewaah siap buat peace lagi ea :)

haa yang laki tuu lar wan.yang perempuan nie izzati kalau tak silap aku.kawan wan lar.
opss lupe nak cakap rumah wan tak banjir tapi nak sampai rumah dia kene harungi banjir dulu.
kalau rumah dia banjir memang aku tak pergi lar.patah balik.hee
tapi ape ape pon memang best.
balik dari rumah wan kiteorang bole tawaf satu kampung semata mata nak maen air.
balik rumah dah maghrib.nasib ibu tak marah.sayang ibu :)
oright sudaah habiss.
*ngantok dah nie.
bye ~

No comments:

Post a Comment