Sunday, December 5, 2010

tag from effarina elias :)

assalamualaikum :)
saya terlambat satu hari untuk update blog ini.semua kerana celcom broadband ini yang dengki dengan saya.grr dush dush.
okey kali nie nak jawab semua question dari makcik effarina saya.
nie soalan merepek dia.hee
'5 perkara tentang diri anda'
'5 perkara yang anda tak suke'
'5 perkara yang buat anda bahgia'
'5 perkara yang anda ingin capai'

okey mari saya jawab soalan makcik kepochi nie.haha

5 perkara tentang diri saya :

1)perkara pertama yang anda perlu tahu adalah saya ini tidaklar setinggi mana pun.saya rase semua orang dah sedia maklum kan.maklumlar si kepochi effarina saya sudah mengwar-war kannya.haha.for sure saya tak sampai nak ambik barang yang tinggi2 nie.so hidup saya sentiasa memerlukan (gambar bawah ) haa ini tangga.kawan baek saya lar nie.nak mabik barang tinggi2 kene lar pakai dia.sungguh kasihan kan saya :(

2)perkara kedua saya tidak suke dressing like a 'makck-makcik;,macam bawak handbag besar,baju macam orang tua.saya lebih prefer pakai baju yang ade gambar cartoon dan bawak beg yang ade gambar certoon jugak macam gambar princess or barbie.comel jerkk :)



tengok baju saya gambar cartoon tuu.yang sebelah takde kepala tuu taknak tau.


3)saya tidak suke share share bilik dengan kakak dan adik saya.bersepah bilik jadinya.lagi satu kurang privacy lar katekan.

4)saya sangat suke tidur.saya mamapu tidur berjam-jam pada waktu petang.dan malam paling lewat pon sampai pukul 1 sahaja.saya tak gayut malam malam macam korang okey :)

5)saya tidak normal.huaaaa.sungguh sedih.
berat badan saya macam budak tadika lar.nak sampai 40kg pon susah.paling tinggi pernah saya dapat hanyalar 39.5kg sahaja.tuu sebab orang maen lambung-lambung saya.dia ingat saya nie ape haa ? (marah nie )haha

okey soalan kedua.
5 perkara yang buat saya rasa bahgia :

1)keluar berfoya foya dengan kawan kawan.macam macam boleh gosip.


bestfren saya sekolah lama :)

2)saya rasa bahgia bile dapat ape yang saya nak.saya nak baju pink saya dapat.nak beg pink saya dapat.semua yang berwarna pink lar.kalau tak saya akan meronta-ronta.huaaa haha.


3)rasa bahgia kalau cuti cuti nie takde homework.tapi malangnye hw bertimbun timbun.tak suke betul.grr.


4)rasa bahgia bile dapat bersandiwara di tepi tepi pantai yang indah lagi nyaman haha.

chop chop bersandiwara tuu ape ?maen gune jerknie.kalau maksud dia tak baek sory taw taw.


5)rase bahgia bile dapat bagi penumbuk percuma kat orang yang buat saya marah.
luu ingat gua kecik gua tak kuat ke haaa ?haha


okey soalan ketiga.
5 perkara yang saya tidak suka :

1)saya tidak suka baca novel tebal tebal.tak kesah lar novel ape pun novel cinta ke ape ape jerklar.lebih baek saya baca buku cerita kisah dongeng yang mampu dihabiskan dalam masa 5saat sahaja.

buku buku macam nie aku suke walaupon sebenarnye dah tak sesuai ngn umur aku nie.
biariiiiiiin haha.


2)saya tidak suke jagung.taksedap dan baunye busuk.nak muntah wekkk.


3)tak suke lelaki yang belagak dia ramai sangat awek.ouh plesslar.


4)tak suke memasak.kopik bawang sapai bole buat filem hindustan nanges nanges.goreng telur pon saya tak reti.takut minyak terpecik kene tangan.sakit sakit.
orang kata tak pandai masak tak bole kawen.emangnya wa pikirin ?haha


5)tak suke bunyi kereta atau motor yang sangat kuat.bunyi jerk kuat tapi jalan macam siput.cube tengok kereta F1 bunyi takdelar kuat mane tapi fuhh laju beb.biasenya orang yang bunyi kereta dia kuat sebab kereta dia murah.takut enjin mati dia tekan lar minyak kuat kuat.haha
*betul ke statement nie ?hee


okey last question.

5 perkara yang saya inginkan :

1)semestinya 10A+ dalam SPM next year.
go orfin go !


2)saya nak kereta pink,rumah pink,semua pink lar bila dah besar nanty.
haa saya nak rumah macam nie.
cantek kan. baru ade sinaran kebahagiaan dalam diri saya nie :)

3)saya nak husband yang lagi tinggi dari saya.tak nak yang sama tinggi dan lagi rendah dari saya.mentang mentang lar saya pendek nak cari laki pon kene same level.mane bole !haha

4)saya nak capai cita cita saya untuk menjadi penasihat kewangan yang berjaya.doakan okey :)


5)saya nak buat kolam renang kat rumah ayah dan ibu saya sebab saya nak ajar diorang berenang.bole masuk sukan olimpik nanty.haha
*sebenarnye saya pun tak reti berenang baru angkat kaki dah tenggelam.tapi takpe boya kan ade :)




okey habiss.penat betul jawab soalan2 nie.
makcik effarina puas hati ?haha
okeylar bye ~

No comments:

Post a Comment