Thursday, December 22, 2011

holiday

aku bace blog blog orang semua sebok cerita pasal holiday dia kan. so mane boleh jadi kan asyek bace cerita holiday orang laen aku tak cerita holiday aku. so mai mai laaah bace cerita holiday aku yang tak seberapa nie
* merendah diri nie

balik jerk dari class party aku terus packing baju baju aku. aku sampai rumah aku tengok family aku semua dah get ready diorang punye beg. perhh dan aku pulak satu pon tak pack lagi.

mak aku cakap esok pagi awal awal pagi dia dah nak gerak dah. kelam kabut aku pack baju.

ehh lupe nak cakap aku pergi mane. aku balik kampung jerk laah . ade wedding paksu aku.


besar tak family aku ? besar kan kan nie pon ade lagi yang tak masuk. tapi mane lah tak besar family aku sebab aku ade dengar nenek aku cakap cucu dia dah 30. omg ! nie belum masuk yang dalam perut makcik makcik aku yang tengah otw nie. belum masuk anak anak paksu aku lagi. dan sekarang sedang menanti cicit pulakk. aku akan jadi makcik ? ohhh tidaak ! makcik orfin ? ouhh tak sesuai oke.


soalan pertama 'siapa paling cun ?' of course lah aku kan kan. haha nak buat macam mane nie blog aku puji diri sendiri sudah lah.

dan seterusnya holiday aku diteruskan dengan pergi jalan jalan kat kuala lumpur. alaah bunyi macam biase kan. setakat kuala lumpur dah beribu ribu kali dah pegi.

tapi kali nie lain ciket lah untuk aku sebab kami pergi naek keretapi dari rumah nenek aku.
rumah nenek aku takdelah jauh sangat pon dari KL setakat 1 hingga 2 jam perjalanan jerk kowt.

so kami pon pergi KL seramai 14 orang. dah macam rombongan sekolah pon ade jugak.


haaa yang pakai spec dan baju pink tu pak long dan mak long aku. diorang nie dah macam cikgu sekolah yang bawak rombongan pelajar pelajar sekolah nie. so diorang lah ketua kami (:


my girls (:


time naek train tuu takde orang sangat tau sebab dah pukul 12 tengahri kan so orang orang yang pergi kerja semua dah habis pergi pagi.
so train tu macam kiteorang punye jerk dengan memekak lah,ketawa yang high pitch punye,snap gambar,tidur terlentang lah.

tapi time dah smpai rawang kiteorang kene tukar naek monorel pulak. time nie agak ramai lah orang. so semua duduk sopan sopan jerk. diam membisu kalau nak cakap pon bisik bisik jerk. *malu aww aww

then kiteorang makan dekat KL central jalan amik tiket naek LRT pergi sungai wang dengan time square.



oke nie sepupu aku. dia nie semenjak belajar kat KL dah tau dah selok belok jalan kat KL.
so dengan tak rasminye dia jadi bodyguard aku haritu sebab aku nie bile dah masuk time square dengan sungai wang memang jalan ikut sukahati badak aku jerk. kalau aku sesat pon aku tak sedar agaknye.
thanks asyraf (:

p/s :nampak tak tangan dia pegang beg plastik. hee nama pon bodyguard jadi semua barang aku, aku suruh dia pegang.
tapi dia cakap lepas nie taknak jadi bodyguard aku lagi sebab penaat layan aku. huaaa :(



time balik pulak agak kelam kabut.
kiteorang pukul 8 malam still lagi jalan jalan kat times square tak ingat pon nak balik lagi.

time nak amik tiket nak balik kampung semula,orang tuu cakap tiket dah habis yang ade sampai rawang jerk. perhh muke semua macam dah takut kan. otak fikir macam mane lah nak balik kampung nie. naek bas ? tidur kat rawang ? tidur bawah jambatan ? haha


tapi nasib baik lah sampai rawang jerk ade lagi tiket nak balik kampung. semua macam dah lega kan. terus lari masuk train. 
time tuu dah nak pukul 11 so train tak ramai orang. besst sebab aktiviti memekak macam mane pergi tadi berjalan lancar. alhamdulillah. haha

then sampai rumah nenek aku pukul 12 malam.
korang dapat bayangkan tak satu kereta naza citra (kalau tak tau kereta nie search kat google) dinaiki seramai 14orang.perhh mampat padat sendat beb. haha
dah macam pendatang asing dah kiteorang dalam kereta nie.

oright dah habis. holiday aku maybe tak lah seseronok holiday korang yang pergi tempat tempat yg beshh beshh kan.
but aku still have fun (:
bye.

No comments:

Post a Comment