Wednesday, March 7, 2012

Braces

Dah lama tak bagi salam . Harini nak bagi salam lah puleksss (:

Assalamualaikum .... kum ... kum ..kum
* Nie semua gara gara terpengaruh dengan movie Sumpahan Kum Kum lah nie .

Jyeaaah sekarang aku dah pakai braces (: sambil taip sambil senyum tunjuk braces nie tau .

Since sekolah lagi dah mintak ayah nak pakai , then Ayah buat tak tau jerk kan sampai lah satu tahap aku memang betul betul punya betul betul nak pakai . Time nie belum habis sekolah lagi dan tinggal lagi berapa hari jerk nak SPM . Memang nekad betul lah nak pakai .

At last ayah aku cakap lepas SPM baru boleh pakai . Tak happy pun dengar sebab aku nak pakai time tuu jugak :/



Dan lepas SPM aku tuntut dengan bafak aku betul betul lepas last paper .

Mula mula bafak aku suruh aku pakai dekat Klinik Gigi sebelah kedai bafak aku jerk .
Lame beb nak tunggu pakai dekat situ , sebab bukan Dr klinik tuu yang pakaikan tapi Dr lain yang datang sebulan sekali . Penuh kesabaran aku menanti .

Dan bila sampai hari yang aku pakai braces , aku dah siap baring nie nak tunggu dia pakaikan dan sebelum tuu bafak aku tanya macam macam pasal braces nie . Sekali bafak aku tanya berapa payment , Dr tuu jawab RM5700 . Seriously bafak aku terkejut jugak lah sebab dia expect around 3 to 4 thousand kan . So bafak aku suruh Dr tuu bagi seminggu untuk bafak aku fikir.

Kalau tanya aku , Hmm tak terkejut pun dengar . Hihi yelah bukan aku yang cari duit kan , so dengar Lima Ribu macam 5 ratus jerk . Sory ayah (:
keluar dari klinik tuu muke aku dah masam kan . yelah dah lama aku tunggu at last cancel . Kecewa beb time tuu . Pergi klinik lain kene tunggu lama lagi . Boleh sampai ke tua aku tak pakai sebab menunggu punya pasal .


balik dari klinik gigi yang cancel tadi tuu aku pergi klinik gigi UDA.
Aku pasang braces nie dekat Klinik Gigi Uda . Seriously aku suke sangat klinik tuu sebab nurse dia semua baik giler . Tapi biasalah nama pun swasta lepastu aku bayar mahal nak pakai braces kan . So service kene bagus lah kan . dekat sini aku dapat RM 5200 sahaja . Kali nie ayah dah relax bila dengar payment dia . Hihi

Hari pertama aku pergi , hari yang sama jugak lah aku pakai braces . How fast it is ?

Braces nie ada dua jenis tau , satu manual satu lagi auto . Kalau manual setiap bulan kena pergi check kalau uolls tak datang appointment on that date korang punya braces tuu kira korang pakai macam takda function lah . Kalau auto appointment 2 bulan sekali atau 4 bulan sekali jerk . Tak datang appointment pun takda masalah sebab braces tuu still berfungsi .
Aku pakai 2 weeks ago and next appointment aku hujung bulan 4 nanti . Lame kan .



Tapi tuu lah manual murah sikit arond 3 to 4 thousand kalau auto 5 to 6 thousand .
So before pakai decide lah nak pakai yang mana . Rasa boleh datang setiap bulan just take manual punya . Save sikit kan (: Aku tak pakai manual pun takut nanti dah futher study tak dapat datang appointment .

Baru 2 minggu pakai dah 2 kali aku pergi klinik tuu sebab tercabut lah . Aku nie jenis gosok gigi ganas ganas tau dah pakai braces nie perhh penuh keayuan aku gosok gigi tapi still boleh tercabut . tak cukup ayu lagi tuu agaknya . Kadang kadang braces nie tiba tiba jadi tajam lah habis dia cocok dalam mulut aku . Sakit woooo .



Bila dah pakai braces nie kerja nak tunjuk gigi jerk lah . Senyum tutup mulut perhh seriously buruk sangat nak tunjuk pun malu :/ Senyum nampak gigi nie setelah membuat perkiraan dengan kawan kawan mana lagi lawa senyum tutup mulut ke tunjuk gigi . Hewhew .

Kadang kadang rasa macam tak pakai braces pun ada . Bila lidah usik usik gigi baru rasa ehh aku pakai braces rupanya . Setiap orang lain oke rasa pakai braces . Cousin aku masa fisrt week pakai braces sakit giler woo gigi dia kata . Aku ? tak rasa sakit langsung pun hari pertama dan sampai lah sekarang except braces tuu tiba tiba tajam lah .

Tapi sekarang rindu pulak nak senyum macam nie :/


Okelah bye bye .

p/s : start dari pakai braces nie lah , baru aku sedar 5 ribu tuu mahal . bila orang ty berapa pakai then aku jawab semua orang just say 'wow mahalnya' . So now aku dah sedar :/  lepas nie uolls cakap 100 ringgit pun aku dah 'whoaa takda murah lagi ?' .

Thank You Ayah :D

No comments:

Post a Comment